Επίσκεψη στη Γαλλία

Στα πλαίσια του προγράμματος Δια Βίου Μάθηση Comenius - πολυμερείς σχολικές συμπράξεις με θέμα: «Vie des forêts d’Europe» το 2ο Γυμνάσιο Καλαμάτας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Le Mans Γαλλίας ύστερα από πρόσκληση του σχολείου Collège St Benoît-Maupertuis από τις 19 μέχρι τις 25 Ιουνίου του 2011.

παλίρροια

Κυριακή 19/06/2011

Στις 04:00π.μ. αναχωρήσαμε από το χώρο του σχολείου μας με λεωφορείο για το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, όπου φθάσαμε στις 07:30. Το αεροπλάνο μας προσγειώθηκε στο Παρίσι στις 12:30 ώρα Γαλλίας. Εκεί πήραμε λεωφορείο και περιηγηθήκαμε στο κέντρο της πόλης. Είδαμε την Παναγία των Παρισίων, τον Πύργο του Άιφελ, το Τροκαντερό, τα Ηλύσια Πεδία, την Αψίδα του Θριάμβου, το Λούβρο και την πυραμίδα του, το Μουσείο Ορσαί, την Όπερα κ.ά. Μετά την περιήγησή μας αφήσαμε το Παρίσι και κατευθυνθήκαμε στο Le Mans όπου και φθάσαμε γύρω στις 18:45. Εκεί μας περίμεναν οι γονείς, οι μαθητές, οι καθηγητές της εκπαιδευτικής ομάδας και η διευθύντρια του σχολείου.

Δευτέρα 20/06/2011

Στις 07:45 συγκεντρωθήκαμε όλες οι ομάδες στο σχολείο, όπου η διευθύντρια μάς υποδέχθηκε και μας καλωσόρισε. Στη συνέχεια πήραμε το λεωφορείο της γραμμής με προορισμό την 450 εκταρίων περιοχή του Le Mans, “L’arche de la nature”. Όταν φθάσαμε στο δάσος, άνθρωποι της δασικής υπηρεσίας μας ενημέρωσαν για τη χλωρίδα και την πανίδα του δάσους. Στη συνέχεια τα παιδιά έλαβαν μέρος στην εξής δραστηριότητα: συνέλεξαν έντομα που βοηθούν στην αποσύνθεση των πεσμένων φύλλων. Τα αναγνώρισαν και έμαθαν τα ονόματά τους στα γαλλικά. Ύστερα προχωρήσαμε στο παρατηρητήριο των πουλιών, όπου τα παιδιά με κιάλια παρατήρησαν κάποια είδη πουλιών. Μετά κατευθυνθήκαμε στη φάρμα των ζώων και γευματίσαμε στη στεγασμένη αυλή της ταβέρνας της φάρμας. Κατά την αναχώρησή μας είδαμε κάρα, καρότσες, σταύλους, κοτέτσια, μαντριά, κουνελώνες, άλογα, γαϊδουράκια και περπατήσαμε δίπλα στον ποταμό L’Huisne. Επιστρέψαμε στο σχολείο με το λεωφορείο της γραμμής.
Στο σχολείο τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και έγραψαν σε ανακυκλωμένο χαρτί τι ήταν αυτό που τους προσέφερε το πρόγραμμα αυτά τα δυο χρόνια που διήρκεσε. Έπειτα συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του προγράμματος. Στις 18:00 όλες οι ομάδες συγκεντρώθηκαν στο γυμναστήριο του σχολείου και κάθε ομάδα παρουσίασε το πρόγραμμά της. Εμείς παρουσιάσαμε έναν μοντέρνο χορό και δύο παραδοσιακούς. Μετά τη διαπολιτισμική γιορτή ακολούθησε δείπνο-μπουφές στο εστιατόριο του σχολείου.

Τρίτη 21/06/2011

Στις 06:45 αναχωρήσαμε για το κάστρο του Chambord. To 1519 o François 1er αποφάσισε να κτίσει το κάστρο αυτό που αποδεικνύει τα δύο πάθη του, το κυνήγι και την αρχιτεκτονική. Το κάστρο έχει 70 σκάλες, 440 δωμάτια και 365 τζάκια και περιτριγυρίζεται από ένα δάσος το οποίο είναι φυσικό καταφύγιο για πολλά άγρια ζώα. Φθάσαμε στο Chambord γύρω στις 9:00 και χωριστήκαμε σε δύο ομάδες. Η δική μας η ομάδα κατευθύνθηκε με την υπόδειξη μιας ξεναγού σε μια εσωτερική αίθουσα του κάστρου και εκεί πραγματοποιήσαμε εργαστήρι με τίτλο «ξαναχτίζω», φτιάξαμε δηλαδή με ξύλινα τουβλάκια το κάστρο και έτσι κατανοήσαμε ευκολότερα τη δομή του κτηρίου. Στις 12:30 γευματίσαμε δίπλα στο Λίγηρα ποταμό και στις 14:30 άρχισε η περιήγηση της δικής μας ομάδας με ξεναγό στο εσωτερικό του κάστρου. Στις 16:20 αναχωρήσαμε για το σχολείο στο οποίο και φθάσαμε στις 18:30.

Τετάρτη 22/06/2011

Στις 07:45 συγκεντρωθήκαμε στο σχολείο και αναχωρήσαμε με προορισμό το μεσαιωνικό ιστορικό κέντρο του Mans. Η παλιά πόλη φέρει το όνομα «πόλη των Πλανταγενετών» διότι σ’αυτή έζησε η δυναστεία των Πλανταγενετών. Όταν φθάσαμε στο ιστορικό κέντρο η βροχή έπεφτε ασταμάτητα και δεν ήταν εύκολο να πραγματοποιήσουμε το κυνήγι του αρχιτεκτονικού θησαυρού. Βρήκαμε καταφύγιο στον καθεδρικό ναό St. Julien και όταν η βροχή σταμάτησε περιηγηθήκαμε λίγο στην παλιά πόλη, είδαμε το προϊστορικό μενίρ, το παγανιστικό σύμβολο που διέσωσε ο St.Julien όταν ήλθε να προσηλυτίσει τον τοπικό πληθυσμό στο χριστιανισμό. Στις 10:00 πήγαμε στο μουσείο “Le Carré Plantagenêt” και μάθαμε πολλά για τους ιππότες και για τη ζωή στο Μεσαίωνα. Στις 12:30 επιστρέψαμε στο σχολείο, τα παιδιά έφυγαν για τα σπίτια τους ενώ οι καθηγητές μετά το γεύμα επεξεργάστηκαν το πρώτο μέρος της τελικής έκθεσης για το Comenius. Μετά τις 16.00 ήμασταν ελεύθεροι.

Πέμπτη 23/06/2011

Αναχωρήσαμε στις 06:30 με προορισμό το Mont Saint Michel στο οποίο φθάσαμε γύρω στις 10:00. Πάνω σ’ ένα βράχο από γρανίτη υψώνεται στην καρδιά ενός κόλπου το Μοναστήρι του Αγίου Μιχαήλ. Στον κόλπο αυτό παρατηρείται το φαινόμενο της παλίρροιας. Με την καθοδήγηση δύο ομαδαρχών, αφού βγάλαμε τα παπούτσια μας, αρχίσαμε να βαδίζουμε προς το μοναστήρι τη στιγμή που η στάθμη του νερού της θάλασσας είχε υποχωρήσει (άμπωτη). Διασχίσαμε ένα ποτάμι, βαδίσαμε πάνω σε κινούμενη άμμο, είδαμε φύκια, κοχύλια, νεκρά ψάρια , ενώ ταυτόχρονα οι ομαδάρχες μας μίλησαν για τα φυτικά και ζωικά είδη που διαβιούν στον κόλπο και για το μοναστήρι. Ύστερα από τρεισήμισι ώρες πεζοπορίας φθάσαμε στο μοναστήρι, γευματίσαμε και μπήκαμε μέσα στο τείχος του μοναστηριού όπου υπάρχει ένα μικρό χωριό και το Αββαείο. Επισκεφθήκαμε το Αββαείο, θαυμάσαμε τη θέα και κάναμε βόλτα στα μαγαζιά του χωριού. Στις 15:30 συγκεντρωθήκαμε στο χώρο του λεωφορείου και αναχωρήσαμε για το Le Mans όπου και φθάσαμε στις18:30.

Παρασκευή 24/06/2011

Η ώρα συγκέντρωσης στο σχολείο ήταν 08:10 και η ώρα αναχώρησης για το δάσος του Bercé και για το χωριό Jupilles ήταν στις 09:00. Τριάντα πέντε χιλιόμετρα νότια του Mans στην καρδιά του δάσους του Bercé βρίσκεται το μικρό χωριουδάκι Jupilles με τους 581 κατοίκους του και το μουσείο Carnuta. Μετά την άφιξή μας στο χωριό και αφού χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, αναχωρήσαμε για μια βόλτα στο δάσος του Bercé. Ακολουθήσαμε ένα δρομάκι που οδηγούσε στο δάσος και κατά τη διαδρομή είδαμε φάρμες με αγελάδες να βόσκουν, μεγάλες εκτάσεις γης σπαρμένες με σιτάρι και τέλος το δάσος με τις δρυς, τις οξιές και τα πεύκα. Συνεχίσαμε μέσα από ένα καταπράσινο μονοπάτι ώσπου επιστρέψαμε στο χωριό. Στις 12:00 γευματίσαμε στην ταβέρνα του χωριού “Le relais fleuri” και κατόπιν η ομάδα μας επισκέφθηκε το μουσείο Carnuta, «το σπίτι του ανθρώπου και του δάσους». Στα παιδιά δόθηκε ερωτηματολόγιο, του οποίου τις απαντήσεις έπρεπε να ανακαλύψουν με παιγνιώδη τρόπο παρατηρώντας τους χώρους του μουσείου. Στις 16:20 επιστρέψαμε στο σχολείο. Το βράδυ οι Γάλλοι καθηγητές παρέθεσαν για μας αποχαιρετιστήριο δείπνο σε κρεπερί της πόλης.